O Skupni občinski upravi občin v Spodnjem Podravju
Skupna občinska uprava občin v Spodnjem Podravju (SOU SP) je pričela z delom leta 1999. Po Odloku o ustanovitvi Skupne občinske uprave občin v Spodnjem Podravju (Uradni list RS, št. 58/18) so ustanoviteljice
Skupne občinske uprave občin v Spodnjem Podravju občine Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Juršinci, Kidričevo, Majšperk, Markovci, Ormož, Podlehnik, Središče ob Dravi, Starše, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij ob Ščavnici, Sveti Tomaž, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale in Mestna občina Ptuj.
Na Skupno občinsko upravo občin v Spodnjem Podravju so bile prenesene naloge z naslednjih delovnih področij:
Urejanje prostora
- priprava in vodenje postopkov za pripravo občinskih prostorskih aktov ter njihovih sprememb in dopolnitev,
- sodelovanje pri pripravi regionalnih prostorskih planov,
- sodelovanje pri pripravi prostorskih aktov države,
- podaja mnenj glede skladnosti dokumentacije za pridobitev gradbenih dovoljenj z občinskimi prostorskimi akti in drugimi predpisi občine glede varovalnih pasov občinskih javnih cest in glede minimalne komunalne oskrbe, ki sodi v okvir obvezne občinske gospodarske javne službe,
- vodenje postopkov lokacijske preveritve,
- nalog občinskega urbanista,
- določanje razvojnih stopenj ter vodenje in posodabljanje evidenc o nezazidanih stavbnih zemljiščih,
- izvajanje nalog, povezanih z delovanjem prostorskega informacijskega sistema,
- izvajanje prostorskih ukrepov in nalog zemljiške politike na lokalni ravni,
- priprave mnenj, ki se posredujejo pripravljavcem sorodnega predpisa glede vpliva sorodnega predpisa, z uveljavitvijo katerega se bodo na določenem območju spremenile ali dopolnile določbe in vsebine tam veljavnega prostorskega izvedbenega akta ali bo sorodni predpis neposredno vplival na njegovo izvedljivost,
- izdaja soglasij za spreminjanje meje parcele na podlagi zahteve lastnika nepremičnine ali geodetskega podjetja,
- sodelovanje v postopkih legalizacije objektov,
- priprava poročila o prostorskem razvoju na območju občin,
- izvedba upravnih komasacij,
- priprava aktov o predkupni pravici,
- priprava aktov o urejanju podobe naselij in krajine,
- priprava aktov o taksi za neizkoriščena stavbna zemljišča,
- priprava manj zahtevnih strokovnih podlag za prostorske akte,
- strokovna pomoč pravnim in fizičnim osebam pri urejanju prostora,
- informacije iz uradnih evidenc,
- naloge v zvezi z usklajevanjem aktov,
- naloge v zvezi z javnim naročanjem na področju urejanja prostora,
- druge naloge s področja urejanja prostora v skladu z veljavnimi predpisi.
Pravna služba
- priprava in pomoč pri pripravi osnutkov predpisov in drugih najzahtevnejših gradiv,
- zbiranje, urejanje in priprava podatkov za oblikovanje zahtevnejših gradiv,
- vodenje in odločanje v zahtevnih upravnih postopkih ter vodenje najzahtevnejših upravnih postopkov,
- samostojna priprava zahtevnih analiz, razvojnih projektov, informacij, poročil in drugih zahtevnih gradiv,
- priprava gradiva in sodelovanje na sejah občinskih svetov, odborov in komisij,
- priprava in vodenje postopkov podelitve koncesij na vseh področjih iz prisojnosti lokalne samouprave,
- vlaganje e-zemljiškoknjižnih predlogov,
- priprava in pregled različnih vrst pogodb,
- urejanje kadrovskih zadev,
- vodenje postopkov ravnanja s stvarnim premoženjem,
- varstvo osebnih podatkov,
- opravljanje nalog z delovnih področij, ki so v pristojnosti lokalne samouprave,
- druge naloge s pravnega področja v skladu z veljavnimi predpisi.
Varstvo okolja - priprava predpisov s področja obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja,
- vodenje upravnih postopkov s področja obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja,
- strokovna pomoč pri izvajanju predpisov s področja obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja,
- priprava in vodenje postopkov javnega naročanja s področja obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja,
- priprava in vodenje postopkov podelitve koncesije s področja obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja,
- priprava investicijske in druge dokumentacije, potrebne za prijavo na razpise za evropska in druga sredstva,
- priprava, vodenje, spremljanje in nadzor nad investicijami s področja varstva okolja,
- priprava, vodenje, spremljanje in nadzor drugih projektov s področja varstva okolja,
- upravne in strokovne naloge v zvezi z zagotavljanjem varstva okolja,
- zagotavlja izvajanje podrobnejšega ali posebnega monitoringa stanja okolja ter vodi informacijski sistem varstva okolja,
- pripravlja ukrepe, smernice in priporočila s področij varstva okolja,
- zagotavlja informacije, osveščanje in izobraževanje javnosti o stanju varstva okolja in ohranjanju narave in v zvezi z zagotavljanjem javnih služb,
- zagotavlja strokovno pomoč pravnim in fizičnim osebam pri urejanju vprašanj iz področja varstva okolja,
- druge strokovno tehnične in upravne naloge iz področja varstva okolja,
- naloge varstva okolja, ki so jih n skupno upravo prenesle občine ustanoviteljice preko zveze občin z ustanovitvenim aktom zveze občin,
- druge naloge s področja varstva okolja v skladu z veljavnimi predpisi.
Urejanje prometa
določitev uporabe ceste ali dela ceste za določene vrste vozil oziroma uporabnikov (cesta, rezervirana za motorna vozila, kolesarska pot ali steza, stez za pešce, stez za pešce in kolesarje, steza za jezdece) in mej naselij,
določitev prednostnih smeri in sistem ter način vodenja prometa,
določitev omejitev uporabe ceste ali njenega dela glede na vrsto prometa,
določitev omejitev hitrosti vozil,
ureditev kolesarskega prometa in določitev lokalnih kolesarskih povezav,
ureditev parkiranja in ustavljanj vozil,
določitev območij umirjenega prometa, območij omejene hitrosti in območij za pešce in prehodov za pešce,
določitev ukrepov za umirjanje prometa za varnost otrok, pešcev in kolesarjev, zlasti v bližini vzgojno varstvenih, izobraževalnih in zdravstvenih domov, igrišč, stanovanjskih naselij in drugih območjih, kjer se ti udeleženci cestnega prometa pojavljajo v večjem številu,
določitev drugih prepovedi, obveznosti ali omejitev udeležencem prometa,
načrtovanje cestnih priključkov na občinske ceste
načrtovanje prometne signalizacije in prometne opreme na občinskih cestah,
druge naloge s področja urejanja prometa v skladu z veljavnimi predpisi.
Občinsko inšpekcijsko nadzorstvo - naloge občinske inšpekcije iz pristojnosti lokalne skupnosti,
- druge naloge, vezane na področje inšpekcije;
Občinsko redarstvo - naloge občinskega redarstva,
- druge naloge, vezane na področje redarstva;
Notranja revizija - priprava dolgoročnega in letnega načrta dela,
- izvajanje rednih in izrednih revizij,
- svetovanje,
- izdelava letnih poročil o delovanju službe,
- sodelovanje z zunanjimi revizorji,
- druge naloge v zvezi z notranjim revidiranjem v skladu z veljavnimi predpisi.
Proračunsko računovodstvo
- sodelovanje in potrebno svetovanje pri pripravi predloga proračuna in realizaciji proračuna,
- izvajanje nalog v zvezi s pripravo proračuna in spremljanje porabe proračunskih sredstev,
- pripravo polletnih in letnih poročil ter pripravo podatkov za zaključni račun proračuna ter premoženjske bilance občine,
- samostojno celovito vodenj poslovnih knjig in drugih analitičnih evidenc,
- usklajevanje analitičnih in sintetičnih evidenc,
- pripravo in sodelovanje pri izdelavi vseh navodil, povezanih s finančnim poslovanjem proračunskega uporabnika,
- sodelovanje z nadzornimi institucijami,
- preverjanje skladnosti dokumentov (računov, pogodb, naročilnic, sklepov, odločb, odredb, potnih nalogov) z zakonskimi določili, ki urejajo to področje,
- sodelovanje pri pripravi analiz, statističnih pregledov, informacij in drugih pregledov za odločanje,
- shranjevanje plačilnih instrumentov in vrednostnih papirjev,
- izvajanje plačilnega prometa,
- mesečna poročila skladno s področno zakonodajo,
- izstavljanje računov ter zahtevkov,
- obračun in vodenje evidenc DDV,
- obračun davkov in prispevkov,
- druge naloge s področja proračunskega računovodstva v skladu z veljavnimi predpisi.