Vse aktivnosti človeka in narave se odvijajo v prostoru. Prostorsko načrtovanje je
zato odgovorno in temeljno delovno področje, saj v veliki meri vpliva na ljudi oziroma opravljanje njihovih dejavnosti.
Po Zakonu o urejanju prostora - ZUreP-3 so lokalne skupnosti pristojne za:
Stranke v sprejemni pisarni na sedežu Skupne občinske uprave občin v Spodnjem Podravju, pa tudi na matični občini, podajajo:
Občinski prostorski načrt (v nadaljevanju OPN) je temeljni prostorski akt lokalne skupnosti, ki je
sestavljen iz strateškega dela (občina ga lahko sprejme tudi samostojno) in izvedbenega
dela. Občina z OPN-jem, ob upoštevanju usmeritev iz državnih prostorskih aktov,
razvojnih potreb občine in varstvenih zahtev, določi cilje in izhodišča prostorskega razvoja občine, načrtuje prostorske ureditve lokalnega pomena ter določi
pogoje umeščanja objektov v prostor.
Postopki sprememb in dopolnitev občinskega prostorskega načrta ne tečejo vsako leto. Postopki so tudi precej
dolgotrajni (leto dni ali več). Potek postopka je predpisan v Zakonu o urejanju prostora - ZUreP-3. Postopek se zaključi z odlokom, ki ga občina objavi v uradnem glasilu.
Pri pripravi OPN oziroma njegovih sprememb in dopolnitev je potrebno upoštevati Pravilnik o vsebini, obliki in
načinu priprave občinskega prostorskega načrta ter pogojih za določitev območij sanacij razpršene gradnje in območij
za razvoj in širitev naselij (Uradni list RS, št. 99/07).
K pripravi občinskega podrobnega prostorskega načrta (v nadaljevanju OPPN) se
pristopi, ko so za območje, kjer je OPPN zahtevan, znane investicijske namere in financerji
priprave. Pobudo za pripravo OPPN poda investitor.
Postopek priprave in sprejema OPPN (oziroma sprememb in dopolnitev OPPN) je predpisan v Zakonu o urejanju prostora -
ZUreP-3.
Pri pripravi OPPN oziroma njegovih sprememb in dopolnitev je potrebno upoštevati Pravilnik o vsebini, obliki in
načinu priprave občinskega podrobnega prostorskega načrta (Uradni list RS, št. 99/07).
Kontaktna oseba: Urška JAMBROVIČ, Veselin ZATEZALO
Lokacijska preveritev je instrument prostorskega načrtovanja, s katerim se:
Lokacijska preveritev se izvede na pobudo investitorja gradnje na posamični poselitvi, investitorja, ki želi
odstopiti od prostorskih izvedbenih pogojev ali izvesti dopolnilne prostorske ureditve ali posege v prostor, ali
ponudnika začasne rabe prostora. Postopek lokacijske preveritve podrobneje ureja Zakon o urejanju
prostora - ZUreP-3.
Naloge se izvajajo za naslednje občine:
Kontaktne osebe: Jelka KOLAR, Urška Jambrovič
Občinski urbanist je oseba, ki izpolnjuje pogoje za pooblaščenega arhitekta ali pooblaščenega prostorskega načrtovalca v skladu s predpisi, ki urejajo arhitekturno in inženirsko dejavnost. Poleg nalog urejanja prostora iz občinske pristojnosti občinski urbanist opravlja tudi naloge:
Naloge se izvajajo za naslednje občine:
Skupna občinska uprava občin v Spodnjem Podravju po pooblastilu občin ustanoviteljic pripravlja lokacijske
informacije s področja urejanja prostora, predvsem lokacijske informacije za promet z nepremičninami,
ki so potrebne pri vsakem prometu z nepremičninami, odobritvi kredita in podobnem, ter potrdila o pogojih za
spremembo meje parcele, ki ga potrebujejo izvajalci parcelacije.
Bistvene vsebine so:
Lokacijske informacije se pripravijo na podlagi pisne vloge, ki jo lahko
vlagatelji pošljejo ali oddajo na sedežu Skupne občinske uprave občin v Spodnjem Podravju ali na sedežu matične
občine.
Naloge se izvajajo za naslednje občine:
Kontaktne osebe: Barbara FRANGEŽ ŽINKO, Jelka KOLAR, Maja BOŽIČ
Namen soglasja za spreminjanje meje parcele je zagotoviti in vzdrževati takšno parcelno strukturo zemljišč, ki je
skladna z določbami prostorskega izvedbenega akta. Soglasje je treba pridobiti za: spreminjanje mej gradbenih parcel
stavb in pripadajočih zemljišč stavb iz evidence stavbnih zemljišč; za spreminjanje mej zemljiških parcel na
območju, ki jih določi občina z odlokom.
Namen in postopek izdaje soglasja podrobneje opredeljuje Zakon o urejanju prostora - ZUreP-3.
Naloge se izvajajo za naslednje občine:
Kontaktna oseba: Danica HREN
ZAHTEVA ZA IZDAJO MNENJA
Priloga 9A(.xlsx, 27 Kb) Priloga 6(.xlsx, 33 Kb)ZAHTEVA ZA IZDAJO PROJEKTNIH IN DRUGIH POGOJEV
Priloga 8A(.xlsx, 23 Kb)ZAHTEVA ZA IZDAJO MNENJA GLEDE SKLADNOSTI DOPUSTNIH MANJŠIH ODSTOPANJ S PREDPISI S PODROČJA MNENJEDAJALCA
Priloga 9B(.xlsx, 19 Kb)PRIJAVA ZAČETKA GRADNJE ZAČASNEGA SKLADIŠČNEGA OBJEKTA ALI ENOSTAVNEGA OBJEKTA, KI JE STAVBA
Priloga 13C(.xlsx, 26 Kb) Priloga 6(.xlsx, 33 Kb)DOPOLNITEV VLOGE
Priloga 16A(.xlsx, 24 Kb)ZAHTEVA ZA PODALJŠANJE ROKA ZA DOPOLNITEV VLOGE
Priloga 16B(.xlsx, 21 Kb)ZAHTEVA ZA SOGLASJE OBČINE GLEDE SKLADNOSTI MANJŠE REKONSTRUKCIJE S PROSTORSKIM AKTOM
Priloga 20C(.xlsx, 33 Kb) Priloga 20A(.xlsx, 32 Kb) Priloga 20B(.xlsx, 29 Kb)